Even leuk babbelen over mijn werk.

Ik zit sinds kort achter de kassa bij een supermarkt (En nee, het is niet de Albert Heijn) en dat vind ik (had ik niet echt verwacht) best wel heel erg leuk. Ik vind het leuk om met mensen een beetje te babbelen over de filosofie van het inpakken bij boodschappen doen, of over andere diepzinnige dingen als het weer en dat mensen meteen veel inslaan als iets in de aanbieding is. Ik moest vanavond weer werken, en het zou weer zo gaan. Lekker rustig, maandagavond, leuke mensen, fijne kassa, alles gaat helemaal goed. Dat dacht ik tenminste…

Ik fietste leuk in mijn mooie blauwe blouse en te grote zwarte broek naar de desbetreffende supermarkt, liep naar boven. Maar toen…

Ik stond niet op het rooster voor vandaag. (En was dus helemaal voor niks gekomen, had me helemaal voor niks mentaal voorbereid op een avond hard werken en geen vrije tijd)

En dat terwijl het míjn avond is, mijn maandagkassa-avond.

‘Ja, je kan aan Pietje vragen of ze nog vullers nodig hebben, dan kan je dat wel ff gaan doen.’

Ik eerst balen, maar ik liep toch naar Pietje. (Een verzonnen naam, overigens)

‘Oh, ja wat fijn dat je even wil helpen! Je kan wel gaan spiegelen, samen met een ander meisje. Beginnen jullie maar bij de dierenvoeding.’

Uiteindelijk vond ik het toch wel leuk worden, het was een heel aardig meisje, het was niet verschrikkelijk rotwerk, en ik sta nu op een goed blaadje bij mijn leidingevende. Hij was heel blij met me, dus dan ben ik ook blij.

Aan het eind vroeg hij:

‘Goh, kan je niet vaker komen spiegelen? Je doet het zo netjes.’

Ik: (met plastic glimlach) Nou, ik denk, dat ik het toch liever bij de kassa hou, dat vind ik wel heel erg leuk. Maar om een keertje te doen, vond ik het helemaal niet erg, hoor. En nu hebben we weer wat geleerd Glimlach

Want ik wil dus echt heel graag gewoon bij de kassa blijven, en niet gaan spiegelen ofzo. Niet eens omdat ik er misschien goed in ben of iets. Ik hou van die kassa.

Lijstje waarom kassawerk heel leuk is:

  • Je hoeft niet door weer en wind – zoals met krantenlopen (wat ik overigens ook doe)
  • Je krijgt geen pijn aan je benen omdat je niet de hele tijd hoeft rond te lopen, je zit gewoon. Heel chill.
  • Het is niet zo moeilijk.
  • Het is leuk om met mensen te kletsen.
  • Het is leuk als je zegt ‘een fijne dag nog!’ en mensen zeggen lachend terug ‘Jij ook!’. Daar wordt ik vrolijk van.
  • Je hebt leuke collega’s.
  • De tijd gaat best wel snel, zeker als je steeds mensen aan de kassa hebt.
  • Het is gewoon leuk.

532119_333552440057345_1698297410_n_large

Geef een reactie

