We are all just stories in the end.

We are all just stories in the end..just make it a good one ..;)

Een onmiskenbaar feit. Wat er van ons overblijft nadat we zijn heengegaan, zijn de verhalen van en over ons. Dat is een goede reden om dingen op te schrijven. Dan blijven ze bewaard. Bewaard zoals ze zijn, zonder dat er subtiele veranderingen in voorkomen die er, uiteindelijk, voor zorgen dat het verhaal heel anders loopt dan eerst de bedoeling was.

Andere goede redenen om verhalen op te schrijven is dat je er emoties in kwijt kan of ze juist kan aanwakkeren. Als ik me verdrietig voel, schrijf ik. Als ik het gevoel heb dat de wereld een grote chaos in mijn hoofd is, schrijf ik. Als ik boos op iemand ben, schrijf ik. Wanneer ik me leeg voel, schrijf ik. Zo kan je je negatieve emoties uitbannen door ze simpelweg door te geven aan het papier. Maar je kan ook, wanneer je niet voor jezelf schrijft maar voor anderen, mensen een bepaald gevoel geven bij een stuk. Van boeken kan ik blij worden, gespannen of juist ontspannen, intens gelukkig, maar ook verdrietig. Boeken kunnen me zelfs boos maken. Dan zou ik een personage het liefst een schop onder zijn/haar fictionele kont willen geven.

Wat ook leuk aan schrijven en lezen is, is het feit dat je nooit alleen bent. Er is altijd wel een personage die je gezelschap kan houden. Dat maakt het gezelliger en minder eenzaam.

Characters

Er zijn dus vele goede redenen om te schrijven. En toch doe ik het vaak niet. Vreemd hè?

Gelukkig kan ik het compenseren door veel te lezen 🙂

Geef een reactie

