De NaNoWriMo!

Ondanks het feit dat ik te weinig schrijf op mijn blog, ga ik wel meedoen aan de NaNoWriMo: de National November writing month. In een tijdsbestek van 30 dagen (de hele maand november) ga ik proberen een novel te schrijven van 50.000 woorden. Reken maar uit, dat zijn gemiddeld 1667 woorden per dag. Waarom ik dat ga doen? Omdat ik het leuk vind om mezelf uit te dagen en omdat ik van schrijven hou. En omdat ik toch nog te veel tijd over heb naast mijn studie (NOT).

Er ligt al een paar jaar een plot op mij te wachten. Ik stel het altijd voor me alsof ze verstoft in de bekenkast ligt, wachtend tot ik haar weer oppak. Nou, het moment is aangebroken, ik zal het stof wegblazen en het plot weer omarmen. Ik durfde het plot nooit uit te schrijven, omdat ik bang was dat ik het zou verpesten. Maar nu ligt het al zo lang op me te wachten, dat het maar beter slecht uitgeschreven kan worden dan helemaal niet. Dat idee vond ik wel aansluiten bij de nano (ja, nanowrimo typen duurt te lang), aangezien je dan onder enige tijdsdruk zit, en dus niet van jezelf mag verwachten dat het een hoogstandje wordt. Tot zoverre hoe ik mijn perfectionisme om de tuin probeer te leiden.

Gelukkig ben ik niet alleen in deze schrijfuitdaging. Mijn lieve vriendin Maud doet namelijk ook mee 🙂 Samen, als echte powervrouwen, gaan we deze uitdaging aan en we zullen zegevieren! >:D We gaan ons er gewoon doorheen slaan!

 

 

 

Ik ben benieuwd of ik er halverwege November nog zo positief tegenover sta. We zullen het vanzelf wel merken! Ik zal proberen jullie op de hoogte te houden, als ik tenminste nog genoeg energie in mijn vingers heb om naast die 50.000 woorden nog blogposts te schrijven.

Liefs!

Geef een reactie

